Vi använder Cookies för att ge dig en så bra upplevelse som möjligt.
Nynäshamns IF Hockey Club

Nyhetsbrev från Styrelsen
2018-10-05 09:44

Under säsongen 2018/2019 kommer styrelesen att informera om arbetet som sker i föreningen.

Detta informations brev kommer att skickas ut till samtliga medlemmar, det finns även att läsa på informationstavlan i ishallen.

Här kan ni ta del av Septembers Informationsbrev



Ekonomin

Vid ingången av säsongsstart 2018 var det tydligt att det fanns utmaningar i föreningens

ekonomi.
Sedan årsstämman har en ny kassör och revisionsbyrå tillsatts med uppgift att börja skapa ordning och reda i föreningens ekonomi. Även om styrelsen räknar med ett långt arbete kan vi redan nu se en klar förbättring i hanteringen av gamla skulder. Styrelsen kan även se att föreningens kassalikviditet kommer att se betydligt bättre ut i och med att inbetalningarna av medlemmarnas avgifter börjar komma in. Ett stort behov av hjälp från föreningens medlemmar finns fortfarande i arbete med sponsorintäkter. Om du som medlem har kontakt med något privatägt företag eller organisation som vurmar för ungdomsidrott och ett aktivt sportutövande i Nynäshamn behövs din insats för att vi ska kunna bibehålla en rolig och bra förening att vara stolta över.


Om du känner dig osäker på hur man kan ställa en fråga om sponsorskap till ett företag så kontakta gärna en ledare i föreningen så kan vi bidra med en text eller bra argument samt så klart en tydlig beskrivning över vad man som sponsor får tillbaka av föreningen.


Sportboende

Föreningen äger sportboendet bredvid ishallen och under sommar och höst har frivilliga hjälp till att rensa upp och snygga till lokalerna inför säsongsstarten. Ett stort tack till alla er som använt er fritid och dessutom bidragit med saker till sportboendet. Tack vare er insatts har vi nu full uthyrning av tillgängliga rum i boendet. Vi har dessutom en rekordhög andel boende från Nynäshamns Hockeygymnasium i år vilket vi tycker är väldigt kul.

Arbetsgrupper
För att en förening ska kunna fungera behöver många funktioner finnas på plats. Under senaste styrelsemötet tillsatte styrelsen ansvariga för de arbetsgrupper som det finns behov av för att våra medlemmar ska kunna utöva sina sporter.
Det som behövs nu är att fler medlemmar och föräldrar till medlemmar bidrar för att vi ska kunna fortsätta vara stolta över vår förening. Brist på engagemang i dessa grupper kommer troligtvis leda till att man upplever att föreningen haltar vilket troligtvis kan skapa irritation från medlemmar och ledare. Vi som ingår i ledningen vill vara en del av en förening vi är stolta över att lägga vår fritid och energi på. För att det ska ske behöver vi din hjälp.

Troligtvis kan vi hjälpa dig att hitta en ett sätt att bidra som kommer kännas lagom för just dig. Se till att kontakta en ledare så snart som möjlig för att komma igång.

Kiosken

Vi kan från styrelsen med glädje meddela att Lollo börjar komma igång med cafeterian. Till helgen den 22 september kommer han att börja servera frukost. Den 12’e oktober kommer han även att anordna en föreningskickoff med middag. Alla kommer inom kort få en inbjudan där man kan boka en plats. Vi ser fram emot att se er alla för en kul kväll.

Konståkningen informerar

Hos Konståkningssektionen är det full fart, vi hade nyss föräldramöte (en summering kommer att komma ut via mail), Tävlingssäsongen sätter igång månadsskiftet oktober/november
(mer information kommer via hemsidan).

Skridskoskolan sätter igång lördagen den 6/10, bjud in alla barn som ännu inte är medlemmar!
Under höstlovet kommer även vi att stå och ha prova-på verksamhet och den 31/10 har vi Spökdisko.

Julshowens datum är inte helt bekräftat men den blir sannolikt den 15/12, passa på att boka upp den eftermiddagen och kvällen

Ungdomshockeyn informerar
Bra att veta är att matchställ är på väg. Team 06 har under sommar och höst tränat regelbundet och det visade sig i Farstacupen den 14-16/9 där tog laget en silvermedalj, laget föll enbart mot Värmdö i övrigt var laget obesegrat. Kul att se spelare och tränare som kämpar och engagerar sig för lagets bästa.

Team 10 har kommit igång bra efter sommaren, vi har bra närvaro med ca 16-18 barn/träning. Laget består av ca 22st barn nu efter att vi tappat några barn in för säsongen men också fått 3 nya barn till laget. Vi tränar nu regelbundet 3ggr/vecka och ser en stor utveckling inom hela gruppen.
Laget har startat ett arbete med försäljning osv för att finansiera framtida cuper och aktiviteter utanför isen för att skapa en ännu starkare vi-känsla. Team 10 åker på sin första cup den 7:e oktober i Farsta. I övrigt ser vi fram emot att seriespelet skall börja.

Övrigt

Styrelsen har observerat att det finns en frustration kring oreda och osäkerhet om vilka som har tillgång till sliprummet. Ett beslut har därför tagits om att byta lås till sliprummet. En nyckel kommer sedan att kunna kvitteras ut till respektive lag/skola i föreningen. En generell regel kring slipning har även beslutats där alla efter utbildning måste ha en erfaren slipare med sig fram till man gemensamt med den erfarna sliparen beslutat att man behärskar tekniken fullt ut. Orsaken till beslutet är bland annat att slipningen är förknippat med en relativt hög kostnad för föreningen, ca 25 000kr per säsong varav ca halva kostnaden är slipskivor. Kostnaden har även lett till ett beslut om att ickemedlemmar skall betalat 50kr för slipning till exempel om det skar vid allmän åkning. Det kommer då ske via Swish. Information om detta kommer komma upp vid sliprummet.


Nyhetsarkiv
2018-10-22 12:54
2018-10-08 10:59
 

Följ oss

Huvud Sponsorer
Sponsorer
Samarbetspartners